نورهای ایمان

نورهای ایمان در سایه معرفت و عمل به معارف الهی در باطن انسان رسوخ می کند...

نورهای ایمان

نورهای ایمان در سایه معرفت و عمل به معارف الهی در باطن انسان رسوخ می کند...

نورهای ایمان

خدایا مرا از لابلای غرور و خودخواهی نجات ده تا حقایق وجود مقدس ترا ببینم و جمال زیبای ترا مشاهده کنم. به من دیده عبرت بین بده تا ناچیزی خود را ببینم و غفلت و جلال ترا به راستی بفهمم و به درستی تسبیح کنم.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۵ مرداد ۹۵، ۱۲:۵۰ - مداد رنگی
    چه جالب

یتیمان امروز...

دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲ ب.ظ

در بساط عشق حیدر،باز هم ویران شدیم

روز و شب در وصل انگور نجف ویران شدیم

 

لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

از غبار ذوالفقارت بود،ما انسان شدیم

 

حضرت امیرالمومنین در نهج البلاغه توصیفات زیبایی درباره قرآن کریم دارد که اگر علاقه دارید در خطبه های ۱۸ و۱۷۶ و۱۸۳ و ۱۹۸ بخوانید. از تمام مطالب ناب حضرت موارد زیر رو انتخاب کردم که:

 

لَا تُکْشَفُ الظُّلُمَاتُ إِلَّا بِه‏

تاریکی ‏ها بدون قرآن بر طرف نخواهد شد.

 

لَا لِأَحَدٍ قَبْلَ الْقُرْآنِ مِنْ غِنًى‏

کسی بدون قرآن غنی و بى نیاز نشود.

 

دَوَاءً لَیْسَ بَعْدَهُ دَاءٌ

دارویى که از پس آن بیمارى نیست

 

نُوراً لَیْسَ مَعَهُ ظُلْمَة

نورى که با وجود آن تاریکی نیست‏

 

شِفَاءً لَا تُخْشَى أَسْقَامُه‏

شفایی که در آن بیم بیمارى نباشد

 

مَا لِلْقَلْبِ جِلَاءٌ غَیْرُه

برای قلب جلایی جز آن نیست

 

إِنَّ فِیهِ عِلْمَ مَا یَأْتِی وَ الْحَدِیثَ عَنِ الْمَاضِی وَ دَوَاءَ دَائِکُمْ

علم آینده و خبر گذشته و دوای دردتان در قرآن است

 

پ.ن: راستی من که ادعای شیعه امیرالمومنین رو دارم چقدر به کلام امامم اهمیت میدم و روزی چقدر قرآن می خونم؟!

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۴/۰۷
  • ۴۳۲ نمایش
  • مرد بارانی

امام علی علیه السلام

نظرات (۱)

سلام
پایگاه تیه برای مطالعه در زمینه اعتقادی، اجتماعی و دشمن شناسی است.
لینک داده شده در ارتباط با بحث شیوه برخورد حضرت امیر بادشمنان خویش است
بد نیست به سایت ما بیایی
منتظرت هستیم
پاسخ:
ممنون از حضور گرم شما
حتما سر میزنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی