نورهای ایمان

نورهای ایمان در سایه معرفت و عمل به معارف الهی در باطن انسان رسوخ می کند...

نورهای ایمان

نورهای ایمان در سایه معرفت و عمل به معارف الهی در باطن انسان رسوخ می کند...

نورهای ایمان

خدایا مرا از لابلای غرور و خودخواهی نجات ده تا حقایق وجود مقدس ترا ببینم و جمال زیبای ترا مشاهده کنم. به من دیده عبرت بین بده تا ناچیزی خود را ببینم و غفلت و جلال ترا به راستی بفهمم و به درستی تسبیح کنم.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۵ مرداد ۹۵، ۱۲:۵۰ - مداد رنگی
    چه جالب

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

حرف حساب...

۳۰
خرداد

اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیر

اینطور آموختند که در دعا کردن باید دلت را به قدری وسعت دهی تا هر کس، حتی دشمنانت در آن جای بگیرند.

  • مرد بارانی

خدا قوت...

۳۰
خرداد

دوستای خوبم

سلام

فقط خواستم خداقوت گفته باشم به جهادتون در برابر نفستون

طاعات همگی قبول

اینم یه مجاهد کوچولو که از الآن داره خودشو آماده می کنه

ما رو هم دعا کنید...



  • مرد بارانی

بعضی ها  فکر می کنند همه چیز تو پول خلاصه شده و هر کی نداره بی چاره است ولی کم نیستند آدم های پولداری که بیرونش مردم روکشته و داخلش  خودش رو ، با این که ، از مال دنیا چیزی کم نداره ولی یه ذره تو زندگی اش آرامش نداره چون حرص و طمع بی چاره اش کرده ، وجودش پر از نیازه ، پولش هست ولی  اونو بی نیاز نمی کنه ، با این حال عده ایی هم هستند که از ظاهر دنیا چیز زیادی نصیبشون نشده ولی انگار واقعاً ثروتمندترین آدم ها هستند، تو بگو یه ذره کمبود تو زندگی اش احساس کنه ، نمی کنه...

می خوای این طور زندگی کردن رو یاد بگیری پای مکتب اهل بیت زانو بزن و گوش کن که امام کاظم علیه السلام فرموند:

یَا هِشَامُ، مَنْ‏ أَرَادَ الْغِنى‏  بِلَا مَالٍ‏، وَ رَاحَةَ الْقَلْبِ‏ مِنَ‏ الْحَسَدِ، وَ السَّلامَةَ فِی الدِّینِ، فَلْیَتَضَرَّعْ إِلَى اللَّهِ- عَزَّ وَ جَلَّ- فِی مَسْأَلَتِهِ بِأَنْ یُکَمِّلَ عَقْلَهُ؛ فَمَنْ عَقَلَ، قَنِعَ بِمَا یَکْفِیهِ، وَ مَنْ قَنِعَ بِمَا یَکْفِیهِ، اسْتَغْنَى‏، وَ مَنْ لَمْ یَقْنَعْ بِمَا یَکْفِیهِ، لَمْ یُدْرِکِ الْغِنى‏ أَبَداً.(1)

ای هشام اگر کسی بی نیازیِ بدون مال، و راحتیِ جان از حسد، و سلامت و استواری در دین را آرزومند است، به سوی خدای خود تضرع کند و از او بخواهد تا عقلش را کامل گرداند چرا که عاقل، به آنچه که او را کافیست، قناعت می کند، و کسی به داشته ی خود قانع باشد، بی نیاز گشته ولی کسی که به حد کفایت قانع نشود، هرگز بی نیازی را درک نخواهد کرد.

همچنین امام صادق علیه السلام فرموده اند:

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، قَالَ: قَالَ لِرَجُلٍ‏: «اقْنَعْ‏ بِمَا قَسَمَ‏ اللَّهُ‏ لَکَ‏، وَ لَا تَنْظُرْ إِلى‏ مَا عِنْدَ غَیْرِکَ، وَ لَا تَتَمَنَّ مَا لَسْتَ نَائِلَهُ، فَإِنَّهُ‏  مَنْ قَنِعَ شَبِعَ، وَ مَنْ لَمْ یَقْنَعْ لَمْ یَشْبَعْ، وَ خُذْ حَظَّکَ مِنْ آخِرَتِکَ».(2)

امام صادق علیه السّلام به مردى فرمودند: به آنچه خداوند روزیت کرده قانع باش و به آنچه در نزد دیگران است چشم ندوز، و آنچه را دسترسى به آن ندارى آرزو مکن، زیرا هر کس قناعت کند سیر گردد، و هر که قناعت نکند سیر نگردد، و بهره خویش را از آخرت خود برگیر.

اهل قناعت هرگز چشم به دست دیگران ندارند بلکه دائماً به خداوند توکل دارند و می دونند که تقدیر الهی براساس مصلحت ها رقم زده می شه و خداوند روزی هر کسی رو متناسب با خودش قرار داده که گاهی ما این مصالح رو درک نمی کنیم؛

مثل بچه 2ساله ای که با اصرار از پدرش قند می خواد ولی پدر می دونه که الآن قند به مصلحتش نیست...

 

  • مرد بارانی

جمعه ها...

۲۸
خرداد

هے گنہ ڪردم وهے جار زدم

یار بیا

 

من ندانم چہ شود

عاقبت ڪار...بیا

 

خود بگفتے ڪہ دعا

بهر  ظهورت بڪنیم

 

خواندمت امروز هم....

ای یار بیا...


  • مرد بارانی

در شان تو...
این بس که در بیت پیمبر ،
هر روز تو را کرده صدا ...
فاطمه.. مادر..

وفات ام المومنین خدیجه الکبری بر عاشقان بیت نبوت تسلیت باد

السلام علیک یا ام المومنین خدیجه کبری

  • مرد بارانی

یک کودک نادان و بى اطلاع ممکن است مجذوب جلوه زیباى یک شعله آتش سوزان شود و دست در آن فرو برد، اما یک انسان فهمیده که سوزندگى آتش را بارها تجربه کرده است حتی فکر این کار را هم نمی کند؟

  • مرد بارانی

یارب ز شراب عشق سرمستم کن

یک باره به بند عشق پا بستم کن

 

در هر چه نه عشق است تهیدستم کن

درعشق خودت نیست کن وهستم‌ کن

 

  • مرد بارانی

بدون شرح...

۲۴
خرداد

  • مرد بارانی

روزی پیرمردی به همراه فرزندش نزد رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله شرفیاب شد. پیرمرد با گریه و زاری عرضه داشت : یا رسول اللّه ! من پسرم را بزرگ کردم و هزاران رنج و زحمت برایش متحمّل شدم و از مال و ثروت خود، او را کمک کردم تا آن که مستقلّ و خودکفا گردید، ولی امروز که من ضعیف و ناتوان گشته ام و تمام اموال و هستی خود را از دست داده ام ، او از هر گونه کمکی به من دریغ می کند و حتّی لقمه نانی هم به من نمی دهد. حضرت رسول صلّی اللّه علیه و آله خطاب به فرزند کرد و فرمود: تو در این مورد چه جوابی داری ؟ گفت : یا رسول اللّه ! من چیزی زاید بر مخارج خود و عائله ام ندارم . حضرت به پدر فرمود: اکنون چه می گوئی ؟

  • مرد بارانی

در کشتی های بادبانی، بهترین ناخدا کسی است که از تمام موقعیت های اطراف خود ،بهترین بهره رو ببره؛ اگر یک نسیمی بوزد و ناخدا غافل باشه، شاید تا مدتها از رسیدن به مقصد جا بمونه تا شاید نسیمی دیگر وزیدن بگیره...

  • مرد بارانی